Tävlingar

Veckotävlingar anordnas varje torsdagmorgon och eftermiddag. Tävlingarna indelas i fyraveckors perioder där de två bästa resultaten räknas. Förutom denna tävlingsform anordnas även Running Eclectic, matchspel samt andra spelformer. Normalt anordnar vi även en Tourtävling ingående i NVGF:s spelprogram.

Torsdagstävlingarna sker med första start 07.30 och starttid till 10.30. Under Juli månad kommer förmiddagarna endast ha starttid till 09.30 men i stället utökad starttid på aftonen. Detta för att semestrande medlemmar och greenfeegäster ska få möjlighet till start på förmiddagen. Normalt kommer aftonens starttid att vara 16.30 till 17.30 men under Juli utökas denna till 15.00 till 17.30.

Torsdagstävlingarna är hcp-grundande och ev förändringar görs automatiskt efter tävling.
Anmälan till veckotävlingar sker i terminalen eller på Golf.se senast kl 14.00 Tisdag före tävling.

TÄNK PÅ !!!!
1 minut kortare speltid/hål för en fyrboll ger 18 minuter kortare tid/rond.

Rubrik

Delresultat för veckorna 23, 24 och 25