Tisdagsgolfen

Anordnas varje tisdag under säsongen oftast med både ett förmiddagspass och ett eftermiddagspass. Se spelschema för exakta tider.

Alla damer över 22 år är välkomna att delta i gemenskapen, där tävlandet inte måste vara det viktigaste. Du är välkommen även om du är nybörjare med klubbhandicap, då spelar du bara nio hål i den så kallade "poängbrickan". Tisdagsgolfen är ett bra sätt att lära känna andra golfdamer.

Varje tisdag får ni välja mellan att spela 9 eller 18 hål.  Start- och resultatlista finns i damrummet och på http://www.golf.se/.  Starttiderna lottas. Sista anmälningstid för tisdagsgolfen är söndagar kl. 17.00!!

Även i år har vi olika typer av spel på vissa tisdagar som är bara roliga som t.ex. Norsk Poängbogey, 7 UP, Scramble och Regnbågstävling. Du som inte brukar spela tisdagsgolfen, ta tillfället i akt och anmäl dig till en av dessa dagar! Du som brukar spela på tisdagar, försök få med någon som inte spelat tisdagsgolf tidigare.

Om du inte spelat tisdagsgolf tidigare, är du välkommen att prova en gång utan kostnad. Vill du sedan vara med vid fler tillfällen betalar du in avgiften, 250 kr.

OBS!  När du anmäler dig till tisdagsgolfen kan du välja mellan 18-hål eller 9-hål på förmiddagen. På eftermiddagen kan man bara välja 9-hål.

Klass A:  18 hål, hcp 0,0 - 27,5
Klass B:  18-hål, hcp 27,6 - 54,0
Klass C:    9-hål, hcp 0,0 - 54,0
Klass D:   9-hål, 36+, Poängbrickan

Efter detta val kan man välja om man vill ha tidig eller sen start.

Väl mött till en trevlig golfsommar / Damkommittén

Running Eclectic

Eclectic betyder ”välja ut” och det är precis vad du gör i denna tävling mot dig själv – väljer ut dina bästa resultat! Tävlingen spelas som slaggolf och pågår under hela säsongen. Vitsen är att du ska kunna se dina förbättringar över tid.

I damernas omklädningsrum finns en Eclecticpärm. Där för du in ditt handicap vid säsongens början i vänstra kolumnen.  Sedan för du eftersom in dina bästa poängt per hål för alla tre slingorna. När du vid en runda förbättrar din score för du in den nya poängen. I slutet på säsongen för du in ditt aktuella handicap i högra kolumnen.

Observera att det är är bara tisdagstävlingar och NVGF 9- och 18-hålsrundor som får räknas.

Detta för att rundorna är handicapgrundande! Så får du rätt hcp vid nästa tävling!

Vid tisdagstävlingarna då registrerar damkommitén i GIT.

Handicapgränser:

Klass A: 0 – 27,5
Klass B: 27,6 – 54

Börjar du i klass B fortsätter du där även om du sänker ditt handicap under 27.

När vi räknar ut slutresultatet tar vi ett genomsnittligt hcp och beräknar det totala nettoresultatet på alla tre slingorna.

1:an, 2:an och 3:an i varje klass prisas sedan vid höstavslutningen.

Damslaget

Skellefteå golfklubb har under många år deltagit i NVGF:s distriktsserie för damer.

Denna spelas med 6 inbjudningstävlingar som anordnas på olika banor runt om i Norr- och Västerbotten.

Upplägget är 3 hcp-klasser. Brutto- och nettopriser i varje klass. De två bästa bruttoscorerna samt den bästa nettoscoren för klubben utgör lagresultatet.  Ju fler klubbdeltagare desto större chans till ett fint lagresultat!

Serieresultatet är klubbens 4 bästa tävlingsresultat.

Årets spelplatser är

Sörfors GK       4 Juli

Skellefteå        5 juli

Arvidsjaur      25 Juli

Luleå              26 Juli

Piteå               8  Aug

Boden             9 Aug   FINAL

Info hittar du på damernas anslagstavla, här på hemsidan samt på facebook.