Jobba på Skellefteå Golfklubb

Publicerat: 2023-11-29 14:37 - Skrivet av Thyra Larsson

Skellefteå Golfklubb är en av norra Sveriges största anläggningar med 3 x 9 hål, en slopad 9 håls Pay & Play bana. Vi söker nu banarbetare och tränare inför säsongen 2024!

Skellefteå Golfklubb är en av norra Sveriges största anläggningar med 3 x 9 hål, en slopad 9 håls Pay & Play bana, range med 34 utslagsplatser, övningsfält för närspel samt 2 chip och puttningreener. Banan ligger i en böljande terräng omgiven av skog och vackra lador som ramar in hålen. På Skellefteå Golfklubb erbjuder vi en mängd olika träningsmöjligheter från barn och ungdomsläger till enskilda lektioner och custom fitting.

Tränare inför säsongen 2024. Vi söker en socialt utåtriktad person som är serviceinriktad, vill utveckla golfare och träningsverksamheten på Skellefteå Golfklubb. Vi söker dig som brinner för golfen som sport och kan jobba både självständigt och som en del av ett team. Du är flexibel och har en bra samarbets- och kommunikationsförmåga samt kan möta golfare i alla åldrar med skilda förutsättningar och olika ambitioner. Du är en duktig säljare, har ett intresse och viljan att lära dig mer om en golfshops allmänna sortiment samt golfklubbor. Exempel på arbetsuppgifter är juniorträning, läger, privatlektioner, kurser för vuxna, nybörjarkurser, försäljning i shopen & custom fitting. Vi ser att du har gått PGAs TAU och eventuellt påbörjat HTU alternativt är färdigutbildad PGA-tränare. Det är även meriterande om du har erfarenhet av custom fitting. Körkort är ett krav.

Banarbetare inför säsongen 2024. Klubben investerar nu i vidareutveckling av banan för att höja kvalitét och upplevelse för medlemmar och gäster. Arbetsuppgifterna och tjänsten innebär, daglig skötsel av golfbanan inklusive klippning, trimning, bunkerkrattning mm. Vi söker dig som är självgående och noggrann med känsla för kvalité, trivs med att arbeta utomhus, vana att hantera olika maskiner/fordon och har B-körkort (krav). Fysiska arbeten förekommer, tidiga morgnar och helgarbete ingår i ditt arbetsschema.

Meriterande: Övrigt jobb med grönytor, golfspelare, VUB, GUB, förarbevishjullastare, röj/motorsågskörkort

Om du har frågor gällande någon av tjänsterna är du välkommen att höra av dig till klubbchef Pär Löfbom på p.lofbom@skellefteagolf.se

Vill du söka tränartjänsten maila din ansökan med personligt brev och ditt CV till p.lofbom@skellefteagolf.se med rubrik ”Jobb Skellefteå Golfklubb 2024”.

Vill du söka bantjänsterna maila din ansökan med personligt brev och ditt CV till d.evertsson@skellefteagolf.se med rubrik ”Jobb Skellefteå Golfklubb 2024”.

Sista ansökningsdag för tränartjänsten är den 15 februari och bantjänsterna den 15 mars.

Vi ser fram emot din ansökan!