Skellefteå Golfklubbs nya klubbchefer

Publicerat: 2022-12-22 12:00 - Skrivet av Thyra Larsson

Styrelsen är väldigt stolta att kunna presentera vår nya klubbchef Pär Löfbom och vår tillförordnade klubbchef Janne Lundström. Pär bor förnärvarande i Spanien men kommer att börja sätta sig in i rollen på distans under våren för att sedan ta över fullt ut den 1 maj 2023 när familjen flyttar hem igen.
Janne Lundström kommer att börja arbetet som tillförordnad klubbchef i januari 2023.

Det är två kända profiler som har en väldigt tydlig inblick i vad klubbchefsrollen hos oss innebär, båda är redan kända för de flesta i klubben. Janne med sitt ansvar lite överallt, valberedningen, marknadskommittén, IT-verksamheten och med ett brinnande intresse för banans utveckling.
 Pär med erfarenhet från styrelsearbete i klubben, varav de sista 4 åren som ordförande, följt av en tid som tillförordnad klubbchef innan Mats började. Pär har dessutom fina erfarenheter från sitt arbete på marknadsavdelningen med marknadsfrågor och försäljning på Västerbottensteatern samt tidigare positioner inom näringslivet.

Vi är övertygade om att den här lösningen kommer att säkerställa en effektiv utveckling av de spännande projekt som vi nu ger oss in i med bland annat en total ombyggnad av greenområdet på gula slingans 9:e hål. Helt klart är att utvecklingen av banan kommer att vara ett ännu tydligare fokus för oss i vårt arbete framöver.
Vi presenterar Pär i lite mera detalj senare, inför hans övertagande men här kommer en förtydligande bild över vem Janne Lundström är.

"Vem är Janne Lundström?"
Jag är en livserfaren, levnadsglad, nyfiken och positiv person som har levt i schtaan i hela mitt liv och har varit företagare i 18 år inom IT branschen. Många känner nog igen mig på golfbanan där jag har varit medlem i 50 år och andra känner till mig från ishockeyn där jag har jobbat i föreningen (AIK) i 15 år.

"Hur känns det att anta utmaningen som t.f. Klubbchef på Skellefteå Golfklubb?"
Det känns fantastiskt roligt att bli tillfrågad och att få möjligt att utveckla vår fina golfanläggning, som en del i Skellefteås framfart.

"Vad tar du med dig från dina tidigare erfarenheter?"
Som företagsledare och ishockeytränare så har ledstjärnan alltid varit att skapa ett positivt och bra engagemang där allas egenskaper tas tillvara. Att tydliggöra uppsatta målbilder och gemensamt arbeta mot dessa. I mitt ledarskap vill jag lyfta kommunikation, ärlighet, engagemang, kreativitet och målfokus.

"Hur ser du på Skellefteå Golfklubbs möjligheter att utvecklas?"
Vi har en fantastisk anläggning där banan är motorn i golfklubbens verksamhet, men inget är så bra att det inte kan göras bättre. Med rätt sammansättning av personal på golfbanan och ett ökat engagemang från medlemmar kan vi skapa en ledande golfklubb att vara stolta över. I ett Skellefteå som växer så har vi goda förutsättningar att växa som golfklubb.

Vi känner att både Pär och Janne kommer att passa fint in i den utvecklingsriktning som vi har i klubben och våra nya ledord, Gemenskap – Kvalitet – Glädje. Vårt visionsarbete kommer att presenteras under våren.Vi hälsar er båda varmt välkomna och är säkra på att ni bildar ett bra team med oss alla på Skellefteå Golfklubb.

Mats avtackades för sina två säsonger som klubbchef under höstårsmötet men vi vill även här passa på att tacka Mats för sitt fantastiska engagemang där mycket hänt kring både klubbhus och bana. Även ett stort tack för att han kommer att vara kvar den tid i januari som behövs för att sätta Janne på spåret.
 Vi ser fram emot ännu en spännande säsong med massor av intressanta utvecklingar med banan centralt i fokus.

Vi passar på att önska alla medlemmar, personal, sponsorer och samarbetspartners en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!
Styrelsen genom Lars Skoog

Pär Löfbom